ניקוי ספות, ניקוי שטיחים וניקוי ריפודים בכל הארץ | חברת מבריק - לוגו

מדוע חשוב לבצע ניקוי עדין לשטיחי משי?

ניקוי שטיח משי

שטיחי משי נפוצים בעיקר בסין, בהודו ובארצות שנשלטו בעבר על ידי ממלכת פרס ובארצות רבות נוספות. השטיחים המרהיבים הללו לרוב יציגו דוגמאות אוריאנטליות, חיות ואלמטים הלקוחים מן הטבע בצבעים ובסגנונות מזרחיים אופייניים. 

המשי מיוצר מסיבים טבעיים שמקורם בטוואי המשי, עש שזחליו מפיקים אותו בזמן התגלמותם, והינו סיב רך למגע, קריר ובעל בוהק טבעי. מאחר והפקתו דורשת מאמצים רבים, וכמו כן טוויתו לתוך השטיח בעבודת יד, לרוב יהיו השטיחים יקרים מאד ובעלי מידות קטנות יחסית. 

חשוב לזכור כי השטיחים המודרניים המוצעים כיום למכירה לא בהכרח מכילים משי אמיתי ויכולים גם להכיל משי סינטתי, ולכן כאשר אתם רוכשים שטיח חדש רצוי לבחון זאת היטב. שטיחי משי אמיתי מקוריים ניתן למצוא באתרים ובחנויות המוכרים ענתיקות, ובתי עשירים בארץ ובעולם מתהדרים בשטיחים בין שש מאות ושבע מאות שנה הנחשבים נדירים ויקרי ערך לאין ערוך. 

אך מה קורה כשמגיע הזמן לנקות את שטיח המשי שלכם? במאמר זה נסביר מדוע חשוב לבצע ניקוי עדין לשטיחי משי והיכן ניתן לבצע אותם.

מבריק – מעולים בנקיון גם בשטיחי יוקרה!

ניקוי שטיחי משי דורש התערבות של מקצוענים. הסיבים העדינים והרכים זקוקים ליד אמן המבין בניקויים עד לעומק הסיבים וזאת כדי לחשוף ולגלות את מלוא ההוד וההדר של השטיח היוקרתי. הצבעים העזים, הסיבים הדקיקים, כל אלו צריכים להיות מטופלים בזהירות רבה ובדרך כלל בעבודת ניקוי ידנית. לכן במידה ויש לכם שטיח יוקרתי שמקורו במזרח התיכון או במזרח הרחוק ( תורכי, אפגני, פרסי, סיני, הודי, תאילנדי וכדומה ) מומלץ מאד כי תפנו למומחים לניקוי שטיחים אשר בחלק מן המקרים מערבים סיבי משי עם צמר וקשמיר, מה שהופך את מלאכת הניקוי לזהירה אף יותר.

מהו שטיח משי?

מקורם של שטיחי המשי הינו בסין, הודו ופרס לשעבר (כיום עיראק, איראן, אפגניסטן, כורדיסטן ועוד) והם נחשבו לאמנות עילית שנועדה לפאר ולקשט בתי עשירים ומלכים. שטיחי המשי שימשו גם להנחה על הרצפות וגם לתלייה על הקירות בדיוק כפי שתולים יצירת אמנות. המוטיבים האמנותיים שניתן למצוא בשטיחים אלו בדרך כלל קשורים לטבע ולממלכת בעלי החיים כגון פרחים, עצים, טווסים ותרנגולי יער, נמרים וטיגריסים, סוסים ואיילים ועוד חיות נוספות, אך יכולים להתבטא גם בגיאומטריה אוריאנטלית, בני אדם (לרוב אצילים)  ועוד.

שטיח המשי הוא שטיח בעבודת יד אשר יהיה עשוי לרוב מתמהיל של סיבי משי מבהיק עם צמר כבשים, גמלים או קשמיר (קשמיר הינו צמר ייחודי המופק מעיזי קשמיר). חלק מן השטיחים המוכרים לנו מן העת העתיקה הוזמנו במיוחד על ידי אצילים, מלכים ועשירי המזרח כדי לתאר סצינות מפוארות של מסעות כיבושים, נשים יפות ואפילו סיפורי אגדה בסגנון אלף לילה ולילה. כיום ניתן להשיג שטיחי משי מקוריים אמיתיים בחנויות המתמחות בענתיקות או במכירות פומביות.

ישנם כמובן גם שטיחי משי מודרניים, אך יש לשים לב האם היצרן החליט להחליף את חוטי המשי האמיתיים המופקים מפקעות טוואי המשי, אשר במהלך תהליך ההפקה יש צורך להשליך את הזחל בתוך פקעתו למים רותחים, בסיבי משי סינטטי המופק מחלבון זהה לזה של הזחל. כעקרון, לא נופל המשי הסינטטי באיכותו מן המשי הטבעי או חלילה פוגם במראה השטיח, אך כמו במקרה של כל החומרים הסינטתיים כגון יהלומים ופנינים, הביטוי הינו בעיקר ביוקרה ובמחיר. המשי הסינטטי בדרך כלל יהיה זול יותר בהשוואה לטבעיים וברוב המקרים השטיחים המודרניים יהיו מיוצרים במכונות ולא בעבודת יד כפי שנעשה בעבר הרחוק.

מדוע חשוב לבצע ניקוי עדין לשטיחי משי?

אין זה משנה אם השטיח שלכם מכיל משי טבעי אמיתי או תחליף סינטטי, הסיב יהיה עדין מאד ורגיש. בנוסף, סביר להניח שהשטיח שלכם כן מכיל חומרים טבעיים כגון צמר וכותנה איכותית, כך שעל כל מקרה יש להתייחס אליו בזהירות הנדרשת. במידה והשטיח שלכם גם עתיק והובא במקור מארצות המזרח השונות, יש להתייחס לכך בכובד ראש מאחר וכמו כל יצירת אמנות המשתבחת עם השנים, גם השטיח שלכם הופך יקר ערך יותר ויותר עם כל שנה שעוברת. מן הסיבות הללו חשוב מאד להתייחס לשטיח המשי שלכם בדיוק כפי שהייתם מתייחסים לציור שמן אורגינלי או כל חפץ אמנות אחר, בזהירות ובעדינות, ולקרוא למומחים לניקוי מקצועי ואמין גם אם מדובר בכתם יחסית קל לניקוי. הסיבה – כדי שבמהלך הניקוי לא ייגרם לשטיח נזק משני כתוצאה משיפשוף, שימוש בחומר ניקוי לא מתאים או התייבשות לא מלאה שתביא על השטיח סכנת עובש וחיידקים. זכרו שככל שהסיב ממנו עשוי השטיח טבעי ומקורי יותר, כך החיידקים והעובשים יאהבו אותו יותר.

איך מנקים שטיח משי?

ניתן לנקות שטיח משי בבית הלקוח, וניתן גם לאוספו אל המפעל ולהחזירו לאחר הניקוי. בדרך כלל במקרה של שטיח משי, ובמיוחד אם הוא עתיק ובעל ערך רב, סנטימנטלי כמו כספי, יתבצע הניקוי באופן ידני. ישנן שתי אפשרויות לנקות שטיח משי, באמצעות השרייה במים וסבון עדין ללא שפשוף, או באמצעות ניקוי יבש באמצעות חומרים כימיים בדומה לניקוי בגדי יוקרה. הבחירה בהן תלויה במצב השטיח, סוג הכתם, עמידות הצבע וחוזק הסיב.

 

מי יכול לנקות שטיח משי?

בדרך כלל מנקי שטיחים מקצועיים עוברים הדרכה מקצועית כיצד לטפל בשטיחי משי הן בדרכי הניקוי והן בסכנות האפשריות הכרוכות בכך כגון קריעת סיבים, דהיית הצבע, נזק לשטיח או לפרנזים וכדומה. בעקבות ההכשרה הזו בכל מקרה של נקיון שטיחי משי, גם כאשר מדובר בשטיחים נדירים שנמצאו זרוקים במחסן בית נטוש או במצב של הזנחה קשה, במקרה של נזקי הצפה או כתמי דם, שתן, צואה והקאה, עובשים או קרעים, יוכל המנקה המקצועי להביא את השטיח למצב של כמו חדש תוך תיקונים שונים, ניקיון יסודי, חיטוי וניטרול ריחות רעים, ולמעשה להציל אותו בדיוק כפי שניתן להציל יצירת אמנות שנפגעה.

איך אפשר לשמור על שטיח משי נקי?

על מנת שתוכלו לשמור על השטיח שלכם נקי ויפה כמו חדש אספנו מספר טיפים מן המומחים לשמירה על שטיחי משי:

  • הפכו את השטיח מדי כמה שבועות – הפיכת השטיח תאפשר הוצאת האבק, הליכלוך או שיער בעלי חיים בדרך הטבעית ביותר שהיא גרביטציה. אין לחבוט בשטיחי משי וגם אין לשאוב אותם בצורה נמרצת מדי.
  • אל תחשפו את שטיח המשי לשמש – הקפידו להניח את שטיחי המשי באיזורים מוצלים שבהם אין חדירה של קרני שמש ישירות. במקרים רבים צבעו של השטיח נוטה לדהות כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש.
  • אל תאכלו או תשתו בקרבת שטיח משי – גם אם אתם מסוג האנשים הזהירים והקפדנים ביותר שלעולם לא שופכים או מפילים פירורים בזמן האכילה או השתיה, עדיף שתמנעו מכך בקרבת השטיח.
  • אל תעמידו שולחנות או ספות על גבי השטיח – שטיח המשי הינו יצירת אמנות בפני עצמו, ולרוב אף נתלה על הקיר במקום לפרוש אותו על הרצפה, אך גם במידה והשטיח מיועד לרצפה השתדלו מאד לא להציב עליו שולחנות או ספות אשר ישטחו חלקים ממנו וייתכן שגם יקרעו את הסיבים העדינים.
  • אחת לתקופה הזמינו לשטיח ניקוי מקצועי – על מנת שהשטיח שלכם יישאר היגייני ונקי מומלץ מאד להזמין לו ניקוי שטיחים מקצועי אחת לתקופה. אפשר להזמין ניקוי אליכם הביתה, ואפשר גם לאסוף את השטיח מביתכם למפעל הניקוי ולאחר מכן להחזירו.

מה קורה אם שטיח משי ניזוק באופן קשה מהצפה או נזק אחר?

גם אם השטיח נפגע כתוצאה מהצפה, כולל הצפת ביוב, או שנפגע כתוצאה מנזק, אל תשליכו אותו. ייתכן ומנקה מקצועי יוכל להשיב לו את המראה האצילי והמיוחד שלו אפילו לאחר נזק נרחב. שווה להשקיע בניקיון מקצועי שיהיה מסוגל להסיר כתמים, גם קשים, לנטרל ריחות רעים ולהשיבו אליכם נקי, היגייני, מבושם ורך למגע בדיוק כפי שהיה.

לסיכום

במידה ויש לכם שטיח משי בבית, חשוב מאד לדאוג לניקוי מקצועי ואמין בשבילו. שטיח משי הינו כמו יצירת אמנות אשר יש להתייחס אליה בזהירות מירבית, לרוב בניקוי ידני עדין במיוחד, ומומלץ כי אחת לתקופה תדאגו לנקותו באופן מקצועי כדי לשמור עליו נקי, היגייני ורך ונעים למגע. נסיונות ביתיים לנקות שטיחי משי עלולים לגרום לנזקים משניים בשל פגימה בסיב העדין של המשי, הצמר או הקשמיר, הורדת צבע, דהייה, התקשחות של הסיבים כתוצאה מספיגת חומרי הניקוי או פגיעה כתוצאה משפשוף. אל תהמרו על השטיח היקר שלכם, פנו למומחים לטפל בו במקצועיות.

אולי יעניין אותך גם:

מנערת לניקוי שטיחים - מבריק

מדוע מנערת שטיחים חשובה לתהליך ניקוי השטיח שלכם?

זקוקים לנקיון יסודי של השטיח? תנו למומחים לעשות לכם את כל העבודה המלוכלכת. באמצעות מכשור מתקדם ומכונות בטכנולוגיה מתקדמת ניתן לנקות גם את השטיחים הבעייתיים ביותר ובעלי הכתמים הקשים ביותר לאחר הצפה או נזקים אחרים. לאחר הניקוי

ניקוי ספות, ניקוי שטיחים וניקוי ריפודים בכל הארץ | חברת מבריק - לוגו

לקבלת הצעת מחיר:

פוסטים אחרונים

הודיה סמט
הודיה סמט
11:58 02 Jan 22
אני חייבת לשתף על החוויה הנפלאה שקיבלתי מצוות "מבריק", כי זו לא פעם ראשונה שאני מזמינה ניקוי ספות יחד עם ניקוי השטיחים, אפילו פעמיים בשנה, ותמיד הלכתי על הזול, לא הבנתי שיש ניקיון מקצועי - ויש ניקיון מ-ק-צ-ו-ע-י!! רק היום הבנתי כמה הזול עולה ביוקר!!! וכמה זמן ישבתי על הלכלוך שנדחס עמוק-עמוק אל תוך הספה... עכשיו, הספות שלי חזרו, לראשונה, לצבע המקורי שלהן!! השטיחים והבית כולו מריחים כמו ספא נורווגי ✨✨ נו, אז עלה לי 100 שקל יותר מהבחור שראיתי בפייסבוק, אבל!! תקשיבו - זה היה שווה כל שקל!! וברור לי שפעם הבאה אני מזמינה רק את רון ממבריק. ממליצה לכולם.
Yoram Kosover
Yoram Kosover
09:36 04 Nov 21
ניקוי ספות עור
Raz Gefen
Raz Gefen
13:21 05 May 21
מקצועיים, אמינים, זריזים ונוחים.מומלץ בחום ❤️
אפי נגל
אפי נגל
10:53 23 Apr 20
מענה מהיר, פשטות בתהליך ההזמנה והתשלום, הגעה בזמן,עבודה יפה, מקצועית ואיכותית, קבלה מייד בגמר העבודה.
Mike Bikov
Mike Bikov
15:17 28 Jan 20
שירות ברמה גבוהה מהרגע להרגע. מחירים נוחים ונפתרה בעיית הכתמים במיטה שיש לנו. מומלץ בחום, הזהרו מחאפרים בשוק שמציעים מחירים זולים...
לקריאת כל הביקורות
js_loader
דילוג לתוכן